torsdag 13 januari 2011

Stuuuuud!



Såhär ser det ut idag. Det är njurar, hjärnan, hjärtat och massa annat. Prov tidigt i ottan imorgon! Men det blir nog bra tror jag.

Har förresten börjar läsa en blogg, och det händer rätt ofta att hon skriver saker som slår rätt i prick. Igår skrev hon om saker som hon stör sig på. Här är ett exempel:

"Människor som måste förklara för andra att dom är bra (läs "fiska komplimanger") och vackra/snygga/söta/populära... det är dom som INTE behöver göra det som oftast stämmer in på dom beskrivningarna. "

Woorrrd! Jag stör mig också på det. Speciellt då dessa människor (ibland) lika ofta slänger ur sig mindre trevliga saker till andra, det brukar kunna gå hand i hand det där. På ett sätt förstår jag inte syftet. Mina misstankar är att de MÅSTE höra saker om sig själv (om det så ska krävas att de drar de ur folk) för annars mår de inte bra. När någon VILL HA bekräftelse av mig, ger jag den inte så länge den "tiggs".

Då är det bra mycket finare i mina ögon att stå på sig och genom det förtjäna komplimanger. Inte "whoooaofeiowifhwei visst jag är vacker idag??!?!?!?!" (Dessutom skriva som en kratta, hmpf!)

Jag kan säga "alltså jag är så jääääävla bra" (ursäkta franskan) men jag anser att man får vara hur självgod man vill, så länge man är ödmjuk. Faller det sistnämnda blir det bara patetiskt, och jag kan inte sticka under stolen med att jag skrattar åt sådana människor, eller i alla fall vissa av dom.

Sedan är det stor skillnad på folk och folk. Jag tvivlar starkt på att de jag syftar på med det här inlägget läser, så de gamla vanliga ska inte ta åt sig för fem öre.

1 kommentar:

Anonym sa...

gullhönan vad jag blir/är stolt över dig. Du har kommit mycket längre i ditt tankeresonemang än jag tyvärr hade gjort i din ålder. Jag är helt absolut överens med dig. Men det tog några fler år för mig...