söndag 5 december 2010

Myspyshelg med mitt hjärta!

Vi har myst heeela helgen. Igår pallrade vi oss in till stan och provade Scandics megabrunch för 145 spänn skallen. Jisses vad det kostade men jiiiisses om det var gott! Jag resonerar såhär: om man lixs ska gå ut och äta så är inte 145 kr dagtid farligare än 145 kr kvällstid så farligt. En varmrätt på t ex Mangos eller det snäppet dyrare Sand kostar däromkring. Vi åt dyr lunch ute på stan men åt billigt hemma på kvällen, och sparade pengar som vi eventuellt hade lagt på vin eller öl till maten kvällstid. Så även om 145 kr för en lunch känns tokdyrt för stunden så är det ju egentligen inte sån stor skillnad. Jag tror man lätt hakar upp sig på att det är just en "lunch" och att det är ok att betala mer för en "middag".

Hur som helst, det var sjukt gott och vi kommer definitivt gå dit igen! Det var som en hotellfrukost med bacon, äggröra, juice, mackor etc. Det som fanns utöver var snittar, pateér, mozarellabollar (storfavorit!), pasta i olika former, grillar kyckling, revben, nån slags schnitzel och små söta glas med världens godaste smoothie. Dessutom fanns en juicepress så man kunde pressa sin egna apelsinjuice. Det fanns även ett ost/kexbord med frukt och ett efterrrättsbord.

Eftermiddagen gick åt till lite strosande på stan och handling. Igårkväll kollade vi på film, myyyyyyyste och åt lite grillad kyckling.

Idag har vi varit i Jönköping. Dom säger att A6 är bästa shoppingen mellan Stockholm och Göteborg men njaaaa!!! Visst, dom har massor med affärer, i princip alla! (IKEA ligger precis bredvid) Men varenda gång jag varit där har det varit så packat med folk, och jag gör sällan många fynd där. Nu är inte jag den som ska avgöra vad bra shopping är, men jag och A6 har aldrig klickat. IKEA är ju alltid skitkul, men det finns ju typ lika nära i Göteborg och Örebro.

Skitmysig helg i alla fall, jag är skitnöjd. Nu ska jag faktiskt lägga mig i sängen, trots att klockan knappt en är halv nio. Fifan vad skönt om jag kunde somna tidigt ikväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en kalashelg och jag längtar så inne nordens till jul när vi kan och ska mysa allihopa. Hälsa K att han är mer än välkommen! Det är ju du oxå naturligtvis!