fredag 3 december 2010

Labbråtta

Idag har jag spenderat fem timmar i labbet på högskolan. Vi gjorde tre stycken labbar, som tillsammans utgör en del av kursen Cellbiologi. Det var.. smärtsamt minst sagt. Av någon märklig anledning fick jag en sån ohyggligt sprängande huvudvärk rätt tidigt på förmiddagen, och den har fortfarande inte släppt. Har ätit, druckit kaffe och vatten OCH tagit huvudvärkstabletter och det har blivit bättre, men det bultar fortfarande.

Dessutom, vi hann aldrig med någon lunch, och dumma jag sket i frukosten imorse! (Till mitt försvar hade jag tänkt köpa frukost på skolan på rasten vid nio, tji fick jag när vi inte hade någon rast). Jag tror att detta bidrog till ett illamående utan dess like. Har gått omkring i fem timmar, redo att kräkas vilken sekund som helst.

Det låter som en finfin fredag va? Det värsta med såna här "åkommor" är att jag pallar helt enkelt inte göra n å g o n t i n g. Därför överväger jag sängen, inom en timme. Imorgon bitti kommer jag vakna tidigt som rackarn och förmodligen vara jättepigg och på humör!

1 kommentar:

Anonym sa...

välkommen till en ny pigg dag! jag kan rekommendera melodikrysset kl 10.00. Lyssna extra noga på vinnarna, tääänk om jag har vunnit ett armbandsur? eller ett badlakan..? Jag som inte använder klocka
borde i rättvisans namn då få ett badlakan. Eller duschlakan i ordets rätta bemärkelse. Tusse snarkar.