torsdag 1 juli 2010

Mitt framtida yrke

Jag ska bli pryl-lebba på heltid. Why not? Teknik är ju skitkul och det finns många pengar inblandade. Nu är det såhär att jag köpte en pryl i söndags, en prylarnas pryl. Den övertid jag jobbade i midsommar gick till den här prylen, dessutom har mina utgifter för mobilen minskat ordentligt så jaa. Den kostade en slant, men helt klart överkomligt med tanke på omständigheterna. I höst går dessutom mitt mobila bredband ut så där spar jag 238 kr varje månad.

Prylen är SE Xperia Mini. Om nån vecka släpps Pro, det är samma telefon men med ett utskjutbart tangentbord. Det är lite overkill så jag nöjde mig med enbart Mini. Och vilken grej! Den kan allt och är så otroligt mycket smartare än alla andra telefoner jag haft. Andriod är dessutom riktigt roligt och med flera tusen gratis-appar kan jag göra nästan vad som helst. Spotify, hela vida internet, menstruationskalender, beroendeframkallande spel, blogga (Blogger-droid), lösa gåtor, lära mig alla flaggor, OCH, sist men inte minst, ringa! Högtalarfunktionen är så mycket bättre än mina tidigare telefoner och det känns lite som att alla års intensiva utveckling av just sådan här typ av teknik har nu äntligen nått fram till "målet". Nu undrar jag verkligen vad som kommer härnäst, efter IPhone 4. Vad kan de om möjligt göra ännu bättre?! Längre batteritid kanske, eller billigare abonnemang?

Appropå smartheten, jag hittar fortfarande in på undermenyer där jag imponeras av hur smart telefonen är. Allt känns så genomtänkt och noggrant planerat. Den enda nackdel jag funnit än så länge är kameran. Den är grym, men det hade kunnat få funnits lite fler funktioner och inställningar.

Nu ska jag lägga mig för att sova med telefonen bredvid. Appen Air Control är världens bästa sömnpiller!

Inga kommentarer: