fredag 2 juli 2010

Semester

Helt ofattbart, nu har jag semestern. Det pirrar lite i kroppen av förväntan, samtidigt som jag fick ett erbjudande igår. Jag vill ju egentligen vara ledig alla veckor. Ledig tid är oplanerad tid. Men, vill jag (dåligt väder, inget att göra, alla andra jobbar ov) så får jag jobba. Det är bara att åka dit, närsom! Och nu tänker jag såhär: jobbar jag nu så har jag ju kvar nån/några semesterdagar till senare. Å andra sidan, vaddå senare? Efter semestern har jag 18 arbetsdagar kvar, om jag nu kommer in på skolan.

Vi får se. Nu är jag borta i lite mer än en vecka. På hemvägen ska jag stanna i Stockholm i en dag eller två, sen börjar min oplanerade semester och den ser jag fram emot. Misstolka mig inte, jag längtar tills ikväll när jag ska hoppa på tåget. Det kommer bli helt galet roligt att åka hem. Storumandagarna, Lollo och Yohanna är kvar, släkten, vänner, Tusse och sist men absolut inte minst, mamma! Jag har några planer för resan hem men de är bara planer än så länge! Gicca är hemmavid och höggravid, henne vill jag träffa! Sen funderar jag på vad pappa gör. Och bror!

Men sen dom häringa lata dagarna. Två planer har jag då, delvis Borås och delvis Trollhättan. Träffa Linda, Catrin och Elin. Sen måste jag bada nån dag! Och fiska!

Inga kommentarer: