tisdag 1 juni 2010

Vilken dag ar det idag??

Tisdag borde det vara om jag inte minns hela galet. Idag har vi en skitslapp dag. Just nu ligger min karesta och sover lite, vi kom fram till att han ar allergisk mot semester. Det var samma sak nar han var i fjallen, och i Turkiet, och Tunisien. Jag har haft ont i halsen och hostar, igar kande jag mig dessutom lite febrig nar vi kilade runt i Burgas.

Hant sen sist da? Vi har legat pa stranden och OM vi tar det lugnt. Haha, jag ar inne pa min tredje bok nu pa sex dagar. Och den jag haller pa med nu ar snart fardiglast. For ovrigt ar det en bok jag STARKT rekommenderar, den heter Hundraaringen som klev ut genom fonstret och forsvann, skriven av Jonas Jonasson. Den ar verkligen skitrolig och lattsam att lasa.

Igar tog vi en buss till Burgas. Det ar en liten stad, ungefar en timme bort, och det kostar hela 25 svenska kronor att ta sig dit! Reseledaren hade berattat for oss att om vi skulle aka till Burgas var Burgas Plaza att rekommendera. Ett kopcentrum med andra ord. Men sist vi fick rad om "kopcentrum" blev vi ratt besvikna, det var da i Antalya. Men vi drog dit andra efter en vanda pa stan i Burgas och tva cafebesok. Det var ett stort kopcentrum, och det forsta jag ser ar Bulgariens svar pa MediaMarkt. Val inne visade det sig att det var som vilket svenskt kopcentrum som helst, med en del affarer jag kande igen. Bland annat Starbucks, NewYorker, Douglas och Intersport! Jag gjorde faktiskt nagra fynd, ett schampoo, tva trojor, lite krimskrams pa ett typ Kicks och lite annat krimskram pa en gigantisk matvaruaffar.

Den sistnamnda var val som ICA Maxi i Sverige. Skillnaderna var daremot lite lustiga. Pa en vagg hangde en anrattning dar man kopte vin, antingen pa 1,5 L flaska eller 4,5 L flaska. Det kostade skit och ingenting. Sedan hade de en valdigt fin fiskdisk. Men, till den fiskdisken tillhorde ett akvarium dar det simmade levande fiskar. Antar att man fick valja en sa fick man den hem filead. Akvariet sag inget trevligt ut och jag tyckte synd om fiskarna. De stod langst nere pa botten och sa blupp blupp blupp.

Jag maste saga det att manniskorna har ar mycket trevligare an i bade Sverige och Turkiet. De tar det inte personligt om man inte koper nagot, och folk tar lattare kontakt med varandra an hemma. Det finns oandligt manga restauranger och cafeer, och med de laga priserna har vi hunnit avverka ganska manga.

Inga kommentarer: