onsdag 16 juni 2010

Stronger, stronger, stronger

Min favoritplats är just nu balkongen. Vi har städat i ordning och ställt sofforna som de ska stå. Lampan hänger i taket och mina gamla byråer funkar som bord. Det är så härligt att sitta här ute och fördriva tid. Balkongen är rätt stor och inglasad dessutom, och på "fel" sida av huset. Vi får aldrig någon direkt sol och helt ärligt är jag rätt glad över det, annars hade detta varit ett växthus och olidligt. Nu är det svalt och skönt även om det är stekhett ute.

Dagens knepigaste, den här veckan har jag varit helt utslagen och aldrig vaknat före elva på dagarna. Med tanke på mina arbetstider är det väl okej, men surt. Imorgon ska jag vara på Tingeling klockan tio, och efter det tänkte jag kolla om det finns nån affär som har något jag vill ha tills på fredag. Hur tusan ska jag klara av att dra mig upp tills dess?

Vi har en märklig situation på jobbet som jag inte vet hur jag ska hantera. Det värsta är att det här kan bli riktigt jobbigt, men orka bry sig!? Eller rättare sagt, orka engagera sig. Kommer jag in på skolan i höst har jag runt 25 arbetsdagar kvar från och med nu. Då behöver jag inte tänka på det mer. Skönt. Kommer jag inte in på skolan i höst får jag tänka ut en plan B. Inte lika skönt.

Inga kommentarer: