tisdag 15 juni 2010

Betala räkningar

Jag har precis betalat räkningar, närmare bestämt sju stycken. Fast då är två av dem inställda på att dras slutet på juli och slutet på augusti. Om man bortser från hyran, så är den minsta räkningen var på 6 kr (Tradera) och den dyraste på 395 kr (Favoptic). Jag har ett lån på lägenheten, och även om räntan på topplånet är 3,5 % betyder det i kronor exakt 8 på en månad. Det här känns larvigt, mina utgifter är egentligen så vansinnigt små. Jag tankar telefonen med en hundring varje månad och hyran för den här lägenheten (delat i två) är drygt 1500 kr.

Med andra ord har jag många pengar över varje månad. Visst, det kostar en del att ha bilen också, men den lilla skrutten är varken dyr på bensin, skatt eller försäkring. Till och med reparationerna är hyfsat billiga.

Men VARFÖR har jag ingen buffert eller ordentligt sparande?? Det om nåt är larvigt. Skittöntigt egentligen. Jag har ju chansen att spara pengar utan att leva på skit och ingenting. Skärpning!

1 kommentar:

Anonym sa...

hjärtat, du skulle ju öppna ett konto för oförutsedda inkomster..har du glömt? ett underbart namn på ett sparkonto enligt min mening..