onsdag 16 juni 2010

Märklig dröm

I mina allra knepigaste drömmar är det ofta en och samma plats som förekommer. Det är baksidan på mammas hus hemma i Blaiken. Både gräsmattan, slänten ner till sjön, sjökanten, lite av skogen och stenpirarna. Inatt var jag där igen, med några andra. Ville bland annat (Yohannas gamla arbetsgivare som är 4 år). I skogen sprang det massor av älgar, både stora och små. Det var mörkt men upplyst där vi befann oss, så vi såg allting. Det var några airbourne farkoster av knalliga färger i leksaksmodell. Jag ville att Ville skulle se alla älgar, och jag sa nåt "Kolla nu kommer det en stor älg, kolla på den nu!" Men det var ingen älg, det var det äckligaste lodjur ever. Det hade inte de vanliga färgerna, utan var mestadels svart, med jättestora runda öron och iskall blick. Helt enkelt hur jävla läskig som helst och jag fick hjärtsnörp. Vi stod nere där vi hade ett minijordgubbsland en gång i tiden, och lodjuret hoppade upp på gräsmattan och försökte se skräckinjagande ut, vilket fungerade. Jag var skiträdd.

Sen hände det mycket annat i den här drömmen också. Jag minns vattnet som var alldeles svart och jag minns att jag var ute på äventyr. Olustig dröm, och nu vågar jag knappt gå till jobbet.

Inga kommentarer: