fredag 18 juni 2010

Realisation!!!

Igår var jag på H&M för att kolla efter diverse grejer. Bland annat en kjol, klänning, tröjor, linnen osv. Så det passade alldeles ypperligt att de hade värsta rean! Inga dåliga priser heller, 50 kr, 75 kr, 100 kr, 150 kr etc. Jag köpte en klänning, en munktröja av gråsvartrandig modell, en klänning till (eller en lite för lång figursydd topp) och en grönrandig tunika. Nu har jag glömt nånting.. Det var fem grejer. Just ja! En grå oversize-tröja som sitter tajt runt höfterna.

Sen pep det när jag gick därifrån. Och när jag gick ut från KappAhl. Inte på Åhlens men det andra räckte för att göra mig alldeles förskräckt. Jag hade ju inte tagit nånting. Det är mänskligt att fela, och det rättade snabbt till misstaget så fort jag kilade in dit 15 minuter senare. Glömma ett larm lixom, hur enkelt är inte det på en tjock tröja? Jag förlåter!

And theeeeen. När jag fyllde år fick jag ett presentkort på Stadium. Igår använde jag delar av det och fick med mig en svart bowlingväska hem. Adidas. Inte för stor och inte för liten. Fin är den iaf!

Jobbet igår var slappt å skönt, massa surr med alla andra. Ryktet sprider sig att jag sökt tjänstledigt! Det börjar nästan kännas jobbigt på ett sätt att sluta, det är så många jag kommer sakna att inte ha i närheten om dagarna. Lennart till exempel, och kloka Ingemar. Sen Porris och Mattias. Mattias kommer jag nog träffa efter också, men det blir nog inte det där vardagliga igen.

Så idag är jag ledig och ska grilla. Grillhysterin är fortfarande hysterisk, folk grillar allt som kan grillas. Imorgon är det grillfest igen. Eventuellt nästa helg också. Ska vi grilla på söndag? Nej men det är jobbfest och än så länge runt 90 deltagare. Vi ska börja om två timmar på parkeringen med lagindelning sen grilla vid fyra-snåret. He kan nog bli kul!

Inga kommentarer: