tisdag 22 juni 2010

Jag i soffan!

OJ vilken hård arbetsdag! Jag försov mig typ två timmar, och fick därmed stanna två timmar längre på jobbet eftersom jag inte stämplade in förrän kvart över åtta imorses. Men shit the same, jag har haft det hur slappt och skönt som helst, trots försovningen. Haha, helt klart värt!

Två dagar kvar på den här arbetsveckan. Visserligen ska jag jobba över i helgen men det är inte alls samma grej som ordinare dagar. Jag kan lika gärna jobba, K jobbar så det blir inget åka iväg och för dom pengarna är det lätt motiverat att åka dit. Fem timmar betalar bilskatten för ett år. Tio timmar ger halva hyran. Det är typ som att min arbetsledare eller chef frågar "vill du ha pengar?". Det enda jag behöver göra är att offra lite av min lediga tid.

Igår sålde vi husvagnen. R.I.P vårat första gemensamma hem. Den fick vara med tre festivaler och en roadtrip genom Sverige.

Igår pimpade jag mitt vardagsrumsfönster. Väggarna har en ljusbeige nyans, och numera hänger ett par gammelrosa gardiner med blommönster i fönstret. Det var en lyckad färgkombination! I och för sig passar typ allt till beige, men det är samma "dova" nyanser i båda färgerna.

1 kommentar:

Mikaela H B sa...

det är riktigt tråkigt att sälja sina bilar och hus. Även om det är bäst och man kanske vill så tar det ofta emot och man börjar tvivla ganska lätt. Många minnen och är man som jag så blir bilen ens kompis. ;D