måndag 14 juni 2010

12 dagar kvar



Jag gillar det de första månaderna på året, det är så mycket ledigt. Påsk och kristi himmelfärdsdag och midsommar och semester och sånt där. Nu ska jag jobba 12 dagar sedan går jag på semester. Visserligen bara tre veckor, MEN, helt ärligt skulle jag inte palla mer än så. För det första är det inte roligt att sitta i en lägenhet i flera veckor. Lösningen då: hitta på grejer. Visst, man kan göra saker som inte kostar så farligt mycket, men jag får ändå alltid känslan att jag sitter hemma för att jag inte har råd att göra saker. Jag vet inte riktigt hur den här semestern kommer att bli. Det enda jag egentligen har planerat är att åka hem. Yohanna åker hem tidigare i år, Rikard vet jag inte hur han gör. Eventuellt åker jag då själv, och i sådana fall tänkte jag göra lite pitstop här och där.

Nä jag föredrar att ha lite ledigt framför och efter den "stora" semestern. Nu har jag varit ledig i nästan två veckor och hunnit med två stora äventyr, även om det bara är mitten på juni.

Bilden är från förra årets vistelse på hemmaplan! Fåååår!

1 kommentar:

Anonym sa...

himla fin bild av en sommardag i Blaiken med fåååår!