söndag 21 mars 2010

SKRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄP!

HELVETETS JÄVLA FAAAAAAAAAAAAN!

Häromdagen såg jag att det nya akvariet var lite blött utvändigt. Torkade bort men det kom tillbaka ganska snabbt. Andreas trodde att det skvalpat över och runnit ner. Men, nu gick jag in för att kika på fiskarna, och såg att det var ännu blötare, plus att det FATTAS 2 CENTIMETER VATTEN I AKVARIET! FAAAAAN! Akvariehelvetet läcker!

Enligt nogranna uträkningar motsvarar 2 centimeter cirka åtta liter vatten. Så nu har jag en jäkla massa vatten i byrån (alltså i träet, det har sugit åt sig som en svamp) och en liten del nere i golvet. Det har spruckit mellan två plankor. Det här var inge roligt alls! Jag har tömt och burit vatten nu hela morgonen och försökt vara snälla mot fiskarna. Men ändå, det jag tänker på i första hand är min lägenhet. Det är hans akvarium och min lägenhet. Världen kommer inte att gå under men det vore fan inte roligt med en vattenskada (som dessutom -fail- beror på ett akvarium).

Jag finner inga ord. Nu ska jag bygga bort min frustration i hallen!

Inga kommentarer: