fredag 12 mars 2010

Shit vad roligt!

Okej, såhär är det. Vi började renovera lägenheten i augusti, alltså typ åtta månader sedan. I början gick allt snabbt och smidigt, och vips hade jag en tvåa istället för en gigantisk etta. Rum för rum blev färdigt och till slut var det hallen kvar. I november la vi golv och jag bröt lös den gamla panelen och tapetserade. Sedan hände något?! Ingen aning om vad! Men, allt blev lagt på is och vi har knappt rört grejerna sedan dess. Det som var kvar att göra var att sätta upp panel i hallen, ordna med lister och måla allt. Så lite men ändå så svårt att få tummen ur. För nån månad sen satte Andreas upp panelen, men sen vart det tvärstopp igen.

Men nu, jäklar var jag har varit grym i veckan. Jag har styrt upp min lägenhet, mitt liv och verkligen tagit tag i det. Det jag har gjort nu är: måla panelen, köpa list, köpa tapet samt nödvändiga tillbehör. Det jag har kvar att göra är: måla listerna (i det ingår det att såga ut alla bitar och pussla ihop dom) och tapetsera. Shit vad skönt att äntligen vara på väg.

Däremot måste jag åka och träna imorgon. Hög tid minsann! Högtid?! Höööög tid!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är jättenyfiken på hur fint ni har gjort! men nu är det inte länge kvar, längtar o längtar