söndag 14 mars 2010

Fina helgen va!

Vilken underbar helg jag har haft! I torsdag kände jag mig sådär spralligt överlycklig över att det äntligen vad helg (även om de fyra arbetsdagarna gick supersnabbt!). I fredags började jag med hallen, målade lister och sånt där. Sen stack jag iväg och tränade och träffade sedan Yohanna för lite kvalitetshäng med fika inkluderat. Vi var på Rådhuset, och all cred till det stället! Jag bad om en "specialbeställning", dvs osockrade hallon med ovispad grädde. De fixade biffen och jag blev överlycklig över hur medgörliga de var! "Inga problem". Sedan fortsatte jag lite med bygget och kom ganska långt. Lördagen gick i samma andra. Tapetserade nästan hela dagen och sedan var det dags att packa sig iväg. Vi åkte ut till hans föräldrar som bor ute i skogen vid foten av Kinnekulle. Där åt vi skitgod entrecote och ryggbiff med vitlökssmör och bearnaisesås. Sedan bänkade vi oss framför Melodifestivalen och shiiit vad spännande det var! Jag hejade ju på Salem och det var en nagelbitare ända in i slutet.

Idag lämnade vi skogen och päronen vid elva och åkte in till Skövde. Vi började med Livingroom och spenderade närmare två timmar där. Efteråt var det dags för teater. Lollo som både teatrar och sjunger är med i en uppsättning, "Aladdin". De var skitduktiga och jag satt mest och log hela tiden, kände barnslig förtjusning i knappt två timmar.

Nu är jag hemma igen och sitter i sovrummet och bara jäser. Egentligen borde jag fortsätta på hallen men wtf, det finns en morgondag också. Mitt hjärtepyr står i köket och diskar och lagar god mat och snart ska vi se Kalle och Chokladfabriken.

Såå, en helt underbar helg med finväder. Hallen börjar bli riktigt jäkla snygg faktiskt! Bilder kommer! :)

Inga kommentarer: