lördag 20 februari 2010

Surr

Nu sitter jag inomhus i min säng. Snön har slutat vräka ner här utanför men vad jag har hört så är det totalt kaos där ute. Därför stannar jag inne hela dagen! :D Skitmysigt tycker jag!

Dagens fundering handlar om vikt. Jag har gått upp ett par kilon sedan jag flyttade ihop med Andreas. Jag vet varför också, inget snack om saken. Men, i alla fall, jag har under de senaste månaderna känt att jag MÅSTE ta tag i det här nu. Nu till det eviga problemet - hur?! Eftersom jag vet varför jag går upp i vikt är det enklaste att undvika just de sakerna?!

Efter vad jag hört/läst/sett så tror jag att LCHF / GI är den vettigaste "metoden". Men helt ärligt så är det inte någon metod, utan mer en livsstil. Ett sätt att äta helt enkelt. Jag vet att jag mår bra av den slags maten då jag ätit så förut, och att få med Andreas blir nog inga större problem då han älskar just den typen av mat (bortsett från potatisen och pastan).

Jag är i alla fall nöjd med att jag är på gång (-2,5 kg!) och gör något åt det innan det eskalerar som det gjorde för några år sedan. Nej, sambokilon är ingen höjdare och även om fredagsmys är mysigare än det mysigaste mys så kan man mysa men med annat gott. T ex keso, grädde och hallon!

Inga kommentarer: