söndag 21 februari 2010

Bland den bästa tiden på dagen

Jag tycker att morgonen brukar vara den bästa tiden på dygnet. Speciellt tidiga morgnar. Dom då jag vaknar av mig själv och är helt utvilad. Idag vaknade jag strax efter åtta och var pigg redan då. Löv it! Visst, det kan vara förjäkla skönt att sova fram emot halv ett också nån gång, men morgontimmarna känns heliga på nåt sätt. Sen brukar jag ofta känna mig extra peppad på morgonen. Nu ska jag strax börja röja i garderoben (för tioende gången). Sådana infall får jag aldrig på kvällen.

För övrigt känner jag ett starkt träningssug. Förra vintern hade jag Nautilus att gå till, men eftersom jag var så galet missnöjd där går de fetbort nu när jag är på gång igen. Om man ser till vad som finns i Skövde i träningsväg så har man egentligen mååånga valmöjligheter. Friskis & Svettis, Nautilus (som nu bytt namn till Actic), FeelGood, Puls, Livingroom och jag tror att det finns en till jag glömt. Det är rätt många ändå, och då räknar jag inte med alla andra föreningar.

Det som jag tror skulle passa mig bäst är Livingroom. De verkar vara överlägsna på alla sätt och vis och jag har bara hört gott om dom. De har ett brett utbud av pass, man kan boka på internet, ligger bra till och när man väl är där har man många andra möjligheter. Det enda de egentligen inte har är bad men det är kanske lite väl mycket begärt. De är dyrare än de andra ställena men om man utnyttjar sitt medlemskap ordentligt är det värt så mycket mer än månadsavgiften.

Tål att tänkas på! (-3.3 kg nu! ) PEPP!

Inga kommentarer: