lördag 2 januari 2010

Goood middag!

Vi har den andra januari nu va? Lördag om jag inte misstar mig. Det är så skönt att vara ledig, bara skrota runt. Vi hade en plan imorse, och det var lagerrensning på Media Markt. Jag köpte inte ett nåt och han kom inte hem med den dator han hade hoppats på. Däremot fyndade vi på Chilli. En pläd som är röd på ena sidan och typ fårullsmjuk(vit) på den andra. Till det hittade vi tre kuddar, två röda och en brun som passade perfekt ihop. Sen på väg till kassan hittade jag en väggdekoration, ett arrangemang av kvistar och löv gjort av svart smide. På det satt det 7 st glaslyktor för värmeljus. Jääättefin verkligen, och billig! Väl hemma visade det sig att den var trasig, så imorrn, eller nån annan dag ska jag åka och byta. Men hur som haver blev vårat sovrum därmed i princip klart och hur snyggt som helst.

Sedan fick vi spontant barnbesök av en liten Alice och en lite större Linnea samt tillhörande moderskap, dvs Kristin. Vi vaktade dom med våra liv medans hon åkte iväg och handlade. Vilka gullungar! Alice som är drygt ett år somnade på mig inom 15 minuter och Linnea satt och ville mest se Barbapappa och Pingu.

Kvällens middag bestod av heta räkor. Gjorde en sås av creme fraiche, grädde, tomatpure, chilipure, vitlökspure, lök, tomater och kryddor. I det hällde jag ner 3-4 hg räkor. Istället för ris kokade jag bulgur och gjorde i ordning ett vitlöksbröd. Guuudars så gott det blev!

Kvällens plan är bio. Kl 21 ska vi se Avatar. Har hört att den är vanvettigt bra, så det ser jag fram emot. Bio och mys i vinterkylan. (Jag ska INTE somna den här gången!!!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla hjärtat, måste rätta en förarglig felstavning, Tovstina heter hon ju och inget annat