måndag 4 januari 2010

Chupa chups!




Det har varit en finfin dag idag, och det bästa är att den började så bra en bra dag möjligtvis kan börja. Klockan sju slog jag upp mina sömndruckna ögon och var pigg nog för att inte somna om. Det var skönt! Alldeles mörkt ute var det också och bredvid mig låg mysigaste sovkompisen någonsin. Inatt var han väldigt kramnödig och jag vet inte, kanske att det ger en positiv effekt undermedvetet? I alla fall, jag vaknade väldigt glad och nöjd i alla fall.

Strax efter åtta kom de två små liven hit igen och vi barnvaktade framför Madagaskar och frukost i soffan. De stannade i ungefär två timmar medans Kristin var iväg på ärenden.
Seeen kom Yohanna och vi åkte iväg på shoppingsväng. Och vad jag har handlat idag! Massa roligt! På Lindex hittade jag en sån där vrålskön bh som man inte ens känner att man har på sig.

Köpte också ett nattlinne som är vinrött och i genomskinlig spets typ. Jag vetifan om jag kommer att gå runt i det men det är roligt att ha. På "håraffärn" (den mittemot Krickelin) köpte jag värmeskydd från Osis och lyxigt hårspray från Tigi. Båda var nedsatta så det blev inte farligt dyrt. Tydligen kan fel värmeskydd göra att håret blir superfett och jag har haft stora problem med det på sistone. Ska nu prova det här och se om det blir bättre!


På H&M köpte jag en rosa munktröja, ett par petrolblå vantar och ny foundation och på Guldfynd köpte jag äntligen ett eget Batman-hänge! Sen handlade jag en sväng på Willys också, och därmed redo för morgondagens hårfärgning!

Min bil kraschade ju i onsdags, och idag kan jag hämta min lilla skrutt hel och ren. (Funderar på att åka och tvätta den nu på en gång, det är väldigt milt idag så kanske borde passa på?) 500 kr kostade det i alla fall, så jag är riktigt nöjd och förbaskat glad över att han tog sig tid så snabbt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill sambeställa! : ) Vad vill du ha? / Lil'Yo