torsdag 31 december 2009

Stackars lilla bil!

Hej och hå vad det går. Igår jobbade jag bara till halv nio! Det var en skön nyhet när jag kom dit. Vad verkligen inställd på en helkväll men tjugo i nio stod jag på parkeringen påväg in i bilen.

10 minuter senare står jag på en annan parkering, 15 kilometer därifrån. Hela avgasröret lossnade och drog i backen. Hade inget annat alternativ än att stanna fort som fan och ringa efter hjälp. Min riddare i en vit springare (vit volvo) kom och vi pysslade på där ett tag i isande kyla innan vi lyckades hålla upp hela manicken med hjälp av spännband. Sen lekte vi följa John genom Skövde. Vi skulle lämna bilen på verkstad på en gång så var det gjort. Så nu står min lilla skrutt där och fryser. Får se hur pass dyrt det blir. Mamma trodde inte att det var så farligt och jag är inte direkt orolig, eller arg. Ingen idé att vara förbannad. Sånt här händer och jag är glad att det hände nio på kvällen istället för halv ett på natten då jag egentligen borde ha varit på väg hem.

Idag är det New Years Eve och vi ska fira med... tataaaa...PIZZA! :D Sen ska vi på pyjamasparty och dricka bubbliga drycker. Imorgon ska vi däremot äta lite finare mat. Köpte ryggbiff och bearnaisesås på affärn idag så vi är förberedda för morgondagen som ska spenderas i soffan. Har tre nyhyrda filmer och massa godis. Finfin början på det nya året!

So long, och GOTT NYTT ÅR till alla som är mottaglig för en sådan slags hälsning.

1 kommentar:

Anonym sa...

gott nytt år själv gullhönan med tillbehör, vi har haft en fantastiskt fin kväll hos Eva & co, nu ska vi bara se framåt ett helt nytt år!