onsdag 5 januari 2011

5 januari

Jag måste bara säga det, att OJ vilken bättre dag idag är än igår. Igår var det en sån där riktigt låg dag. Sov för länge, kom aldrig igång. Hade lite huvudvärk. För mycket att läsa. För lite tid (kändes det som). För lite stimulans helt enkelt. Andreas var inte heller superpepp på livet igår heller. Det var jättenära att vi började bråka över skitsaker, minst tre gånger vad jag kommer ihåg.

Var så trött och omotiverad till allt! Så pass att jag satt och lipade lite och tyckte synd om mig själv. Guess what? Det hjälpte inte.

Jag känner igen dom där dagarna. Jag VET att det handlar om nån dag bara, sen känns allt bättre. Igår tänkte jag "det blir säkert bättre imorrn" och vilken skräll att det faktiskt blev så. Jag pallar helt enkelt inte att b a r a s i t t a h e m m a. Fast det finns böcker, TV-spel, dator, pyssel, promenader, träning, shopping om man känner för det är det ingenting som lockar när det känns sådär. Jag tror alla har såna här dippar emellanåt. De senaste åren när jag fått bestämma själv över semestern har jag alltid valt 3 veckor istället för 4, eller 5. Bäst vore om jag fick välja ännu mer själv. Nån vecka nu, nån vecka då. En halv vecka där osv..

En understimulerad Petronella är inte något roligt alternativ. Därför känner jag mig extra pepp idag. Normalt tillstånd idag + förnöjsamheten över att jag är gladare idag än igår. Ska försöka rida på vågen så länge det bara går. Få saker gjorda medan jag fortfarande har energin kvar lixom.

Jag säger som skåningen, "Känn pepp"!!

Inga kommentarer: