söndag 16 januari 2011

16 januari

Hemma i verkligheten igen!

Helgen har varit jättemysig! Maten var god, mässan var rolig och spabesöket himmelriket! Men. I torsdags började jag känna mig krasslig och det blev inte bättre direkt. Det är så typiskt att bli sjuk när man ska åka bort. Men det är bara att bita ihop och försöka ha kul ändå. Det tråkigaste med allt var nog att buffén inte vad lika god som jag hade föreställt mig. Sen nyår har jag och min dude ändrat totalt på allt vi äter i princip. (Det går sketabra, han har gått ner 3 kg och jag drygt 2!) Det här skulle alltså vara en undantagshelg, och det var gott, men med sjukdom i kroppen fungerar inte smaksinnena som de ska, och sedan hade jag ingen vidare aptit heller.

Vi var väl hemma i stan runt åtta ikväll, och som ett avslut på våran undantagshelg planerade vi en kväll i soffan. Det blev att hyra film och hämtmat.

Idag är vi back on track. Det ska bli skönt att bli av med den här uppblåsta känslan som man lätt får efter mycket mat. Vågen visade på ett plus, men jag tror det kommer rätta till sig ganska fort. Jag skulle vilja gå på ett pass imorgonbitti före skolan, men jag vetifan om det är en sån bra ide. Jag är fortfarande krasslig och ska nog ta det lugnt nån dag till innan jag återgår till träningen.

Så är det.

Inga kommentarer: