onsdag 3 november 2010

En typisk onsdag i det gullhönska residenset.

Jag måste ändå medge att jag gillar rutiner. Det kan vara så förbaskat skönt att slippa tänka "jaha, vad ska jag göra nu?". Bara göra det. Ignorera alla tankar som lyder ungefär såhär: "nä jag orkar inte, inte idag". Imorse hade jag sannerligen ingen lust för biologi, ännu mindre när jag visste att både cafeterian och matsalen på skolan skulle vara stängd. Det innebär inget kaffe och värdelösa luncher från Willys. Efter skolan hade jag ännu mindre lust att åka och träna.

Ibland kan jag tycka att jag gör det enklare för mig själv genom att göra det klart för mig att det inte finns några alternativ. Det tar lixom mindre energi än att grunna på om man ska skita i allting och sen ha dåligt samvete för det resten av dagen.

Dagens låt: (Länk till Youtube)

1 kommentar:

Anonym sa...

gullhönska residenset, jag vet precis vem som bor där...Och det gör du rätt i och du gör allt så bra!