lördag 2 oktober 2010

Det roliga med Lost.



De senaste veckorna har jag tittat på Lost. Nu är jag inne på sista säsongen och det är mer skruvat än någonsin. Jag vet inte ens om jag fortfarande hänger med på allt faktiskt. Men det är skiiiitbra, som Maud skulle ha sagt. Jag vill inte att det ska ta slut!! På ett sätt vill jag ändå inte fortsätta titta, för det är så rasande spännande att undra vad som händer sen.

Det roliga är att det är så mycket roligt i Lost. Hur dom pratar med varandra. Jack kommer till Sayid och säger "Sayid". Efter en kort konstpaus säger Sayid "Jack", varpå de börjar prata med varandra efter ytterligare en liten paus. Sen hur fruktansvärt borttappade de ser ur när de säger följande: "Maybe it´s destiny", och "This it not supposed to happend!". Jag vet inte hur många gånger dom har knockat varandra, enbart i syfte att få den andre medvetslös. Det blir så mycket enklare då. Eller hur dom återupplivar varandra, gång på gång. Eller hur Sayid får puppy-eyes och att de filmer ur en annan vinkel så fort han pratar om sin kvinna.