onsdag 30 juni 2010

Sorg!

Det är med sorg jag läser att Hultsfredsfestivalen ska ansöka om konkurs. I år var det MÅNGA bra band som skulle dit, och jag hade inte haft nåt emot att sitta där i gräset och njuta. Men näe, jag hade inte tänkt åka och jag har ingen biljett. Stackars alla som nu har biljetter och peppat inför Hultsfred. Jag kommer ihåg året då jag skulle åka dit. "Jag var blott 18 år gammal och en tvärhand hög". När jag städade mitt gamla rum förra året hittade jag min budget för Hultsfred. Jag sparade halva året, plus att jag hade sparat från när jag sommarjobbade året innan. Det handlade om att varje hundralapp var värd massor. Tänk att spara 200 kr när du har en total inkomst på inte ens 1500 kr.

I alla fall, jag gick ju och längtade hur länge som helst efter det där spektalket. Nu får de veta en vecka innan att det inte blir av. Trist, men jag förstår ändå att de inte har något annat val än att göra såhär. Det har varit knackigt ett par år för Rockparty nu, så jag är heller inte förvånad. Men lite trist är det.

Inga kommentarer: