tisdag 18 maj 2010

OM..

Jag blev lite irriterad i helgen. Eller rättare sagt mycket irriterad. Problemet är att jag vet inte hur jag ska berätta för den här personen att dennes beteende sabbade halva min dag. "Joo.. duuu.. skulle du kunna vara så snäll att göra såhär istället nästa gång.. kanske.. förlåt alltså men.." eller "men kom igen, om planerade planer inte funkar så hör av dig så jag slipper sitta och vänta" eller "men för i helvete, gör om, GÖR RÄTT". Too late.

Idag har det varit en trist dag. Ingen spännande post, ingen rolig reklam, inget roligt väder, inga roliga arbetsuppgifter, inga spontana samtal (förutom företaget jag bad att inte ringa mig, utan maila..), inga arbetskamrater som var på roligt humör (Var är du Mattias?), ingen god mat, inga direkta problem, ingen utmaning etc. Är det så mycket begärt att ha en omkullkastande måndag av finaste sort? Veckan kunde ju börja roligare, om man säger så.

Det bästa med den här dagen var nog ändå när jag kom hem och gick till sovrummet, en sömndrucken manboy (oh my gosh vad töntigt att jag kallar min karl för det) tittade på mig och lät uppriktigt glad över att se mig trots det trötta tillståndet. Sen när han ligger där och bara är så jäkla söt, då smälter jag. Smält smalt smalte.

Hej & då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Manboy, haha : )
/ Yohanna