fredag 23 april 2010

Underbara dag!

Vilken galet fin dag! Jag är så jäkla nöjd och det är så många saker jag är så tacksam över! För det första; jag har sprättat pengar på stan:

En munktröja (H&M), en mascara, hårspray Masterpiece från Tigi, Pink Metal (Make Up Store), mineralfoundation (I.D.) samt efterlängtade skor! Vet inte vad modellen heter och det är väl skit samma, de var nedsatta och hur sköna som helst!

För det andra, jag var inte ensam när jag var på stan förut. Imorse kom äntligen Hannah! Jag tror seriöst jag ramlar omkull, jag är så otroligt glad att hon är här! En miss imorse gjorde dessutom att hon kom en timme tidigare men det gjorde ju inte direkt nånting. Jag hämtade henne, vi åkte hem till mig en sväng och kilade sen in på stan. Spatserade runt där i ett par timmar och gick sedan hem. Ikväll har vi druckit körsbärsvin och pratat om allt mellan himmel och jord, och det känns lite som en flashback från förrförra helgen, sitta och prata strunt med en finfin vän! Dessutom är det så skönt att det är inte konstigt på nåt sätt, även om vi inte setts lika ofta de senaste åren som vi gjorde back in the days då vi bara hade några kilometer mellan våra olika hem.

Imorgon är planen följande; vi ska gå upp rätt tidigt och gå in till stan, sola och sen gå tillbaka. Det blir en helt okej promenad på över en timme! Sedan väntar frukost hemma hos mig, och klockan 10 drar loppmarknaden på Billingehov igång. Det kommer nog vara en rätt stor loppis tror jag, och där kan man fynda minsann! Imorgonkväll är det kalas för oss och några andra. Om vädret tillåter är det grillning, annars hemma hos Marcus!

Sak nummer två som jag är helt galet glad över - löneförhöjningen! Jag fick absolut inte vad jag hade räknat med - utan mycket mer. Det skulle inte förvåna mig om jag vaknar imorgon, tittat på lönebeskedet och inser att jag bara drömt allting. Det är sjuuuukt bra!

Inga kommentarer: