torsdag 8 april 2010

Det kommer lösa sig..

Mmm, torsdag idag. Bästa dagen varannan vecka. Sista dagen på arbetsveckan. Fast nu ska jag verkligen inte klaga, det har varit en sån jäkla kort vecka ändå. Men det ska bli såå kul med helg! Mest för att jag kommer att få påhälsning av en kompis. Och hon ska ha en STOR jävla eloge för det, hon är den FÖRSTA som kommer hit enbart för att hälsa på mig. Detta om man bortser från släkt. Mamma har varit här ett par gånger, Yohanna bor här numera. Tobias var nere för två sommrar sedan. Men inte mer.

Så det kommer bli helt underbart. Det ska bli så roligt att få träffa en riktig vän, inte nån ur bekantskapskretsen. Nån utomstående som inte är ingrötat i Skövde och allt som hör till. Vi har inte setts så mycket de senaste åren så vi har massor surr att komma ikapp på. Nä shit vad jag längtar. Antingen kommer hon imorgon eller lördag. Hoppas på imorgon men det beror på hur hennes karl jobbar.

Men åter igen, det är torsdag idag. Jag har precis kommit hem efter att ha besiktigat bilen. Det började rätt snett, klockan 10:50 tänkte jag snabbt, jaha, en timme kvar. Men kan kolla tiden för säkerhets skull. Och tro inte på fan att det var 10:50 jag skulle vara där, INTE 11:50 som jag fått för mig hela veckan. Först kom en våg av ångest, mycket på grund av att jag precis klivit ur duschen och hade inte en tråd på kroppen. Men jag drog i alla fall på mig mina paltor och sprang iväg. Kom dit prick elva (jävlar vad jag är snabb ibland!) och försökte knappa in registreringsnumret men fick error. Gick gå ner till hallen och pratade med dom. Skämdes som fan och stammade fram att jag tog en timme fel på tiden. Han sa "gå till hall 3" och kolla om dom kan hjälpa dig. Hall 3 är efterkontrollen. Och de var jättesnälla och hade gått om tid så de kollade igenom min bil. PJO! Fick två fel, en krängningshämmare var trasig och lyktan satt fel men på tisdag har jag tid på verkstan för att ordna upp det där. Tillsammans med service och lite annat jox blir jag max 2500 kr fattigare (trodde han) men det är ändå jäkligt bra pris så jag är nöjd.

Så så äre.

Inga kommentarer: