tisdag 20 april 2010

Bra men ändå inte

Jag "försov" mig idag. Planen var att traska iväg till Livingroom och sedan traska hem, det skulle ge mer än en timmes promenad men av nån dum anledning ställde jag klockan på tio och det fattar väl vem som helst att det inte funkar. Dah! Skulle ha klivit upp halv tio när Andreas drog. Men shit the same, jag tog bilen och var där en minut över elva och vi gick igenom mitt träningspass. Tog bort en del och ökade på lite annat. Efteråt: Easyline! Den här gången bestod alla mellanstationer av magträning. (I söndags var det mer kondition) och andra varvet var enbart ben. Vilket kort, skönt och effektivt pass! Svetten rann och guess what, mina byxor sprack!! Nu är det inte såhär att de är tajta utan sitter väldigt löst, det är såna här brallor som följer med ett träningsställ a la husvagnssemester. Blåa med vita ränder. De är fodrade och galet välanvända. Tyget på rumpan har blivit rätt runt, och när jag stod på knä (hela foten och smalbenet mot golvet) och lutade mig bakåt för att stretcha, kom jag åt med gummiskorna mot det tunna tyget och drog lite åt sidan. Ritsch sa det och mina byxor var ett minne blott. Så, nu har jag en till sak på handlarlistan - nya träningsbrallor! Det är inte nåt jag tycker om att gå och leta efter. Det är bara små små piratbyxor med rosa fluff-fluff med avseende att visa upp en jävligt tränad bakdel. Passar inte mig alltså. Tänker INTE dra på mig WCT-brallor, de hörde hemma på högstadiet nångång på det sena 90-talet/början av 2000.

Men hur som helst, byxor måste jag ha. Ska kolla på Stadium nån dag. Igår fick jag ett brev från GratisBio med ett presentkort på 50 kr. Gäller i princip överallt. Tas tacksamt emot!

Inga kommentarer: