söndag 7 mars 2010

Min LCHF-dag

Frukost bestod av två kokta ägg ihopmosade med skagensallad av den godkända sorten. Det blev ingen direkt lunch, utan innan vi åkte ut till Brännan kilade vi in på Lidl där jag köpte Emmentaler-ost och salamikorvar. Det funkade som överlevnadsmatsäck över dagen även om jag blev aningens hungrig före middagen.

Gårdagens gryta funkade finfint idag med, den var faktiskt till och med godare. Spädde ut med lite mer grädde och kantarell-fond och lät det koka lite till. Tillsammans med ångkokt broccoli blev det kanongott!

Var ändå inte riktigt mätt efter middagen, så nyss åt jag typ tio hallon tillsammans med två matskedar yoghurt och en halv deciliter grädde.

Bra dag igen! Inga snedsteg, inga konstiga sug eller andra frestelser. Det enda trista är att behöva tacka nej till folk när de vill vara gästvänliga och bjuda på fika och annat. Idag har det snurrat förbi kladdkaka, vaniljbullar, pommes frites, vitlöksbröd, kex och coca-cola. Inte nåt! En helt underbar känsla faktiskt.

1 kommentar:

MissElin sa...

Då ska jag bjuda på fruktsallad den dagen du kommer hit =)