söndag 7 februari 2010

Men snälla?!

Jiiisses, jag har förstått att hon tror stenhårt på att jag är u p p r ö r d över att hon tog bort mig från FB. Sen när? Jag var nyfiken och ställde frågan rakt. Det roliga i den här lilla historien är att hon skriver om att hon är så trött på "facebookmentaliteten". Det är jag med, och det är rätt trist att Aftonbladet skriver om var femte skiljsmässa i Storbritannien beror på Facebook.

Men seriöst, vem är det som aktivt gått in och valt att raderat folk (har sett att det är mer än jag som inte längre finns med)? I samma mening som hon skriver att hon inte förstår vitsen med att vara vänner på facebook beklagar hon sig över hur besatt alla är av just den sidan. Dubbelmoral i mina öron minst sagt.

Jag tar inte Facebook på sådant stort allvar och har aldrig valt att lägga ut mitt liv där. Jag har väl lagt upp 10 bilder och ignorerar i princip allt som kommer som inbjudningar.

Internet är bra till många saker. T ex roliga klipp på YouTube. Eller om man vill ha något, typ en lägenhet eller helsköna uppdateringar från en vän som befinner sig långt bort. Men ända sedan detta oumbärliga fenomen blev vida känt för vi vanliga dödliga har det också bidragit till mindre bra saker. Till exempel allt som cirkulerar (bilder, videor, texter) utan att personen på bilden eller upphovsrättmannen har gett tillåtelse. Nu skulle jag kunna fnula vidare om vad jag tycker om att ladda ner typ filmer och svindyra program men det lämnar jag till en annan dag. Poängen är, att när man sitter bakom en skärm och skriver, eller läser, kan man tolka saker lite hur som helst. Det är nog jäkligt lätt hänt att man tror det man vill tro. Tolkar det som man själv vill. Och vips så är det misstolkat. Så nej, jag är varken upprörd eller bestört, även om hon vill tro det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

gullhönan, helt överens med dig. Du är SÅ klok!

sändy sa...

jaaa åå darkwing duck! det var min idol när jag var liten! :D det var fanimej en komplimang, hehe. Allt e bra med mej, jobbar å lever livet med bulle i magen. Hur är allt med dej? jag är allt inne på din blogga med å smyger hehe ;), å då tänker jag på dina goda kladdkakemuffins! :P

sändy sa...

jaa, DÅ tyckte vissa att darkwing duck var För våldsamt. Undra vad dom säger om barnprogrammen idag lixom?:P jäkla nötter.
Jäklar vad gott det lät med kladdkaka, polkagrisar å after eight! :D det receptet skulle jag bli överlycklig över:P.
Var jobbar du nu? tycker absolut du ska läsa om du är trött på å jobba! kan starkt rekommendera undersköterska, men kaktusodlare lät rätt vasst det me:P.
lilla hulkan är beräknad till den 3juli, å bäst det inte blir en dag tidigare för jag ska orka sitta på metaltown å glo tänkte jag :D.