söndag 17 januari 2010

Naw!



Jag tror aldrig jag har gråtit så mycket till en film som Disney Pixars Up. Det började redan några minuter in i filmen. Livslång kärlek på det finaste vis. Sedan så fort jag påmindes om varför "Fredricksen" åkte iväg med sitt lilla hus med ballonger brast jag ur i tårkaskad igen. En helt underbar film!! Alla som säger att det är en barnfilm kan gå och kläcka sina små kommentarer nån annanstans, jag älskade den. OCH, jag är långt ifrån den enda. Just nu ligger den på plats 72 på IMDBs Topp 250. Enligt den listan är Up bättre än Green Mile, Braveheart och Gladiator.



Däremot misstänker jag att listan förändras ganska mycket. Äldre filmer som var/är riktigt grymma glöms bort lite till fördel för nyare filmer. Om några år tror jag inte att Up fortfarande ligger på plats 72.

Inga kommentarer: