tisdag 9 november 2010

Snökaos!

Idag fick jag privilegiet att vakna upp till en vit värld. Det är lyx! Ska snön ändå ramla ner från himlen, kan den lika gärna göra det på natten! Fick pulsa i det vita fluffet för att komma till bussen, som förståeligt nog var några minuter sen. Fast det var ängå ingen brådska. Läraren skickade tydligen ett mail sent igår om att vi inte skulle börja förräns halv nio, men spela roll. Efter föreläsningen, hem till lunchen. Gjorde lite skolarbete och drog sen tillbaka till skolan. Satt där och diskuterade etologi en stund. Mycket givande! Sen hem. Och hallelujahmomentamen!, jag köpte pizza! Det händer ungefär tre gånger per år.. det var rätt gott faktiskt. En "italiensk" med mozzarella och ruccola på. Och oxfile, och räkor. Med vitlökssås. Kittlar dödsskönt i kistan!!

Nä, dra skämtet åt sidan, in med allvaret. Jag har ont i magen nu. Den protesterar å de grövsta över vad den fått. Pizza är ingen bra mat.. I och för sig gör det inte så mycket att jag mår lite illa. Bättre må illa av pizza och kanske undvika det istället för att få panikont efter ha ätit nåt som faktiskt är nyttigt!!

Men, nu till det kluriga. Jag minns inte att jag fick ont i magen av pizza förr i tiden. Det räcker med nåt år sedan. De senaste gångerna har det alltid blir på samma sätt.. Jag vill inte påstå att jag blivit gammal, för det har jag inte. Nåt år äldre bara. Men magen har tydligen hunnit lära sig vad den gillar och inte.

Inga kommentarer: