torsdag 11 november 2010

Dagens åsikt..

Bortsett från lite syning har jag läst bloggar nu under kvällen. Och jag måste få häva ur mig dynga om en specifik bloggare - utan att nämna namn.

Jag har följt den ett tag nu, tror att det är väl nåt år på sin höjd. Inte så länge egentligen, men nog länge för att jag tröttnat och snart lägger ner. Jag har märkt att det är många andra som reagerat över samma sak. Ena dagen är allt gulligull och "mina söta läsare" osv.. Nästa dag kommer hon med ett provocerande inlägg, som många tar illa vid sig av. När hon sedan ska försvara det hon skrev, som upprörde så många, låter det ungefär såhär: "Men HERREGUD, har ni ingen humor??". "Är ni lika stela och tråkiga i verkligheten??"

Ungefär som att hon själv har inte sagt nåt fel, eller dumt. Felet ligger hos läsarna som tar henne på för stort allvar.

Det stör mig. Inte bara hennes blogg och hur hon beter sig, utan att det tyvärr finns sådana människor lite här och var. Jag var på en föreläsning då dom pratade om precis det här beteendet. Nån säger att nån gör fel, och istället för att ta till sig och faktiskt LYSSNA på kritiken slår de tillbaka direkt. "Nämen OJ, vad du reagerade hårt på det här.. du kanske inte mår så bra? Haft en jobbig vecka??"

FOLK!

2 kommentarer:

Anonym sa...

påminner alltförmycket om vissa andra somliga. "är du så dum så du tar åt dig får du skylla dig själv". Nä, bättre att bara ha Tusse. Hans enda last är att han är hungrig jämt.

sean paul sa...

tyra?