onsdag 20 oktober 2010

Brick by brick

I måndags gjorde jag inga större framsteg på kemin. Därför bokade jag, och ett par till förvirrade elever, ett extrapass med läraren. Det hade vi igår morse. Det hjälpte visserligen, jag förstod lite bättre, men ändå inte allt.

Igårkväll satte jag mig med mina tusen miljoner papper och uppgifter, och körde fast IGEN trots extrahjälpen! Så otroligt frustrerande! Provade googla kemi och substansmängd och ramlade in på ett forum (foraaat!) där det diskuterades hejvilt om skolämnen. Skitsmart! Jag drog iväg en fråga, fick en förklaring och DÄR trillade den stora poletten ner! Efter den förklaringen jag fick av en helt random person som satt nånstans i Sverige, kunde jag ÄNTLIGEN förstå logiken och sammanhanget. Jag provade att göra ett papper med 20 uppgifter och fick fan full pott! Tidigare körde jag fast efter typ fem frågor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

heja på gullhönan, vad bra att du hittar alternativ till "förståndet", jag förstår vad du menar och kontentan av det hela!p+k

Yohanna sa...

Fan vad gött! Eller vad kul. Känner igen det där, idel knepigheter som man inte får rätsida på förrän man hotar in dem i ett hörn med knivar och handeldsvapen. Gilla!

Anonym sa...

Jag får upp en bild i huvudet! jag tvingar in kemifrågor i ett hörn (dom ser ut som mattetal fast med g/M efter istället)Så kommer jag med periodiska systemet och en miniräknare och hotar. "..annars reknar ja ut dig" (med dialekt: 08).. Hahaha! /Pet

Yohanna sa...

Du är så hänsynslös och brutal! Haha!