lördag 4 september 2010

Hösten är förändringarnas tid

Hösten är bra. Jag tycker att det är det enda som konkret delar upp året förutom årsskiftet, och ibland möjligtvis veckoslutet. Våren kommer lite mer smygande och vips är det sommar. Men mellan sommaren och hösten är det stor skillnad. Det känns i luften och det syns på människorna. Och när nånting ska till att ta en början, då känns det ju alltid roligare att förändra saker. Göra om, göra lite mer rätt och lite bättre. Kanske starta nya projekt eller sätta upp nya mål. Ett mål jag har för september är att göra fler pass på gymmet än augusti. Sedan förhoppningsvis försöka knäcka september under oktober osv. Eftersom jag precis börjar skolan har jag ambitioner till tusen om att hinna mer mycket. Träna mer, hålla efter mitt hem lite bättre, tvätta oftare, tänka mer, gå mer (funderar på att sälja bilen!), greja mer.

Steg ett längst denna väg är: byta soffklädsel.

Inga kommentarer: