fredag 6 augusti 2010

Put your purse down!

Man ska ha roligt på jobbet, annars kan det lika gärna kvitta. Och, det är tiotusen gånger roligare att påstå att vissa arbetskamrater har diverse funktionsnedsättande syndrom än att diskutera OM den och den eventuellt är med barn. Idag har jag haft jätteroligt. Vi har varit på fjanthumör hela högen.

Idag har jag dessutom känt ett pirr i min mage. Förväntningspirrningar. Jag tycker att det känns så otroligt skönt att veta att mitt liv tar en ny vändning nu. (Nån dag ska jag skriva om det också). Det är en välplanerad och uppstyrd vändning bortsett från några små punkter. Och att bli antagen känns bara så bra, "hej vi accepterar dig och välkomnar dig". Och det känns som att det är på tiden också. Om jag pluggar i fyra år nu kommer jag att vara 28 när jag är klar. Inte en dag försent.

Jag pratade med Sara idag som förstår mig och mina behov. Vi är båda stora fan av office supplies, och en skolstart innebär att man faktiskt FÅR gå och lägga några slantar på sånt som eventuellt, kanske gör en mer motiverad när man väl sitter där. Jag ska köpa en ny kalender, kollegieblock och ett pennskrin. Sedan funderar jag på att köpa ett till par glasögon, de var ändå inte så farligt dyra. De jag har nu är svarta med röda krusiduller, och det passar faktiskt inte till allt.

Ikväll blir det hamburgare (hemmagjorda, 99 % kött), tomat- och fetaostsallad samt en cider. Jag skippar brödet, det är ändå bara överflöd, dessutom är kolhydrater sooo last year.

Inga kommentarer: