måndag 2 augusti 2010

Helgen som var:


Fika och shoppingtur till Lidköping. Fyndade
finfina skor, mascara och en tröja.

Kantarellpromenad som inkluderar diverse kreatur.

We found them!!
Hökensås - Falk grav. (Vem?!)

Jag har haft en såndär myshelg igen. I lördags åkte vi till Lidköping för att strosa, och jag må säga att det känns alltid lite märkligt att vara där. Men vilken mysig småstad. Vi fikade på ett ställe där allt var från 1860-talet. Typ. Mysigt i alla fall och god ekologisk glass! Sedan åkte vi vidare till hans föräldrar (ska inte tjata vidare om hur gulligt och idylliskt det är där). Obligatoriskt fika började vi med, sedan blev jag lite sugen på kantareller då hanses mor nyligen plockat rätt mycket. Vi hittade en ordentligt bunt som nu ligger rensade och redo i min kyl. Kvällens grillning blev lite annars då det började spöregna, men varför flytta in när man kan flytta in i växthuset? :)

Söndagen gick åt till träning och en tur till Hökensås. Kollade in restaurangen och åkte runt bland sjöarna. OM det vore så att jag skulle vara/bli en sådan som befinner sig mycket där ute skulle jag nog stortrivs. För de som inte vet vad det är: ett naturreservat som består av 70 % skog och 30 % sjöar fulla med fisk. Det finns en semesterby och uppenbarligen är det massor av folk där som både semestrar, fiskar och köper mjölk.

Jag gillar sådana här helger. De känns korta i och med allt man gör, men å andra sidan blir man några minnen rikare.

1 kommentar:

sean p sa...

vilka fina bilder, du borde bli fotograf!