tisdag 31 augusti 2010

Gotland

Gotland var trots det värdelösa vädret väldigt mysigt! Det var jag, min springande prins, hans föräldrar, syster och syskonbarn. Vi bodde i en liten vit stuga ungefär två mil från Visby och delade på typ 60-70 kvadrat! Har inga bilder på stugan egentligen, över huvudtaget tog jag inte alls många kort. Den första bilden som jag tog är från våran cykeltur, och den gjorde vi på fredagen (kom dit på onsdagen). I alla fall, vi fikade i Visby två gånger. Första gången på Visby Glass (jag finner inte ord för att beskriva hur underbart god den glassen var, åk dit och testa själva istället!!! det är värt det!!) och andra gången saffranspannkaka på Rosas. Sedan var vi med på en guidad visning i Lummelundagrottan, marknad i Slite, fisketurer, promenader, ännu mer fika, spelkväll, loppisar samt cykeltur.

Det jag kommer minnas bäst är nog ändå cykelturen med valparna. Vi cyklade iväg och hamnade efter 1,5 mil på en loppis som vi bestämde oss för att spana in. När vi rullade in på gården kom åtta små yrväder galopperande! Det enda vettiga alternativet var att slänga sig ner i gräset och bara gulla med dom allihopa. Så otroligt mysigt! Loppisen var inte så mycket att ha, men valparna. Två stycken var fortfarande otingade!

Fisketurerna var också sådär brutalmysiga. Det var då jag, Andreas och hans far. Vid ett tillfälle satt vi längst en pir i Kappelshamn, satt och metade abborre och rökte pipa. Jag kan stoltsera med att jag fick den största fisken, men det kan också bero på att jag var den enda som fick något på kroken förutom sjögräs.

Den största nackdelen med resan var att jag blev sjuk. Under torsdagen kände jag av halsen och under fredagen gled jag sakta men säkert in i dimman. Idag är det första dagen jag känner mig lite piggare, men nu har jag istället träningsvärk i hela överkroppen av allt hostande, en trasig näsa och tung huvudvärk.

Överlag är jag jättenöjd. Jag gillar hans familj, dom är sådär härliga att vara med. Frispråkiga, roliga och lagom fördomsfulla.

Som vanligt är det bästa med att åka bort att komma hem. Och jisses om det var till fina nyheter, min vän Angelika har fått en liten knodd!!! Lillasyster Desire också, det skiljer bara tre dagar mellan kusinerna.


Dom här två godingarna är urmysiga!!

Kotte som spatsilurar längst ringmuren.


Det är alltså HÄR det händer!


Mys- och gosstund med massa valpar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mycket trevligt att läsa och jättefina bilder! p+k hemmabasen

sean paul sa...

ser väldigt mysigt ut! och innan jag dör vill jag ha sett din smyckeskollektion. fast döden må vra nära nu, jag är så förkyld. tänkte ringa dej igår men min röst går knappt att höra.