tisdag 24 augusti 2010

Ain´t she a beautiful sight?

Tisdag idag. Det känns fruktansvärt förvirrande att inte vara på jobbet. Ungefär som att jag skolkar! Även om jag har bestyr för mig mest hela tiden känns det avigt.

Imorgon drar vi vårat pick och pack, inklusive cyklar, mot Oskarshamn och Gotland. Det blir min fjärde "åkaivägsemester" i sommar. Först Bulgarien (utland med sol och fria drinkar), sen Sweden Rock (festival med regn och nästan fria drinkar), sen Blaiken (hemmavid med dansgala och -fanta och rosé-) och nu Gotland (svenskt sommarsemesterparadis med i princip fria drinkar). Lite av allt faktiskt. Hemma, borta, ännu längre borta och kräm de la kräm. Nu när jag tänker efter så är jag jättenöjd och glad med alla äventyr. Utöver det här så har det varit roadtrips till höger och vänster, lite Olstorp, lite Stockholm och mycket ute i skogen. Framför allt har mitt fokus legat på mina sista veckor på jobbet, och därför låg mina lediga veckor så passande. Först ledig i slutet på maj en vecka, sen jobba några dagar, sen ledig i nästan en vecka till. Därefter jobb i typ tre veckor och sedan semester i ytterligare tre. Jobba fyra veckor (räkna ner dagarna!!!) och nu livslång semester.

Jag har jobbat en massa i sommar, många övertidstimmar, men det känns inte så i och med de lediga perioderna emellanåt. Väl på jobbet har det varit så sjukt roligt. Nästan varje dag har jag skrattat så pass att tårarna sprutat. Sanningen är att de senaste månaderna har varit jättebra på jobbet, bortsett från några små saker.

Cooooooonvoy!

Inga kommentarer: