onsdag 4 augusti 2010

97,5 h

Ibland när jag sitter på jobbet brukar jag sysselsätta mig med meningslösa saker. Idag skrev jag det första bästa ord jag kom på när folk gick förbi, t ex "tant", "potatis" och "wiiiiiiierd". Sen skrev jag ner hur många arbetsdagar det är kvar nu, och därefter räknade ut antalet timmar. 97,5. Då går 5,5 timmar bort i rast. 92 timmar kvar. Som på nästan alla jobb finns det minutrar och ibland timmar då man är totalt overksam. Effektiv tid: 14 timmar kanske? :) Efter det satt jag och fantiserade om hur det ska bli att plugga. Härliga tankar!

Vi har onsdag idag va? Mina första fyra timmar efter jobbet spenderade jag på stan tillsammans med årets radarpar - Yohanna och Lollo. Yohanna är ju mitt kött och blod, min halta katt som jag älskar över allt annat, min kamrat och kompis. Lollo är Yohannas jobbarkompis som dessutom råkar vara hennes typ närmsta vän. De tillsammans är som ler och långhalm, och det är störtjävla omöjligt att inte ha roligt när de är i närheten. Dessutom, jag gick plus bigtime! Köpte ytterligare en BH på Twilfit, en vit den här gången! Överväger seriöst att slänga ut ALLA gamla! Jag har gått med helknasiga storlekar hela tiden på grund av okunskap. Nu är det nya tider!

2 kommentarer:

Anonym sa...

din halta katt...vad jag garvade..det är obeskrivligt, jag saknar ord, jag är så himla glad att ni verkligen har varandra och så har det varit hela tiden fast utimellan har det rykt stickor och strån.
Men mellan alla stickor och strån så tror jag inte - jag vet - så finns det en innerlig kärlek - just därför kan det ryka både det ena och det andra för i grund och botten finns det bara kärlek

Yohanna sa...

Nämenåhnaaw! Det är som jag sa igår, det går i släkten, du har fått det av mig. Min dotter. Men det var kul ja! Det är kul att ha kul :) Pusspårej!