tisdag 13 juli 2010

Too Faced



Nej jag är inte snål, bara ekonomisk. Varför behöva betala mer än nödvändigt? Ofta räcker det med liiiite efterforskningar för att snabbt hitta ett bättre pris. Därför rekommenderar jag Prisjakt. Skitenkelt och man kan spara ohyggligt mycket pengar. När jag senast köpte hårspray kollade jag först på en affär inne i Commerce, men där kostade flaskan 179 kr. Då kom jag ihåg att på en annan affär var den bra mycket billigare sist. 129 kr, klart och betalt. Osis Dust It kan man få tag i för 99 kr på många ställen, så varför då betala 179 kr? För exakt samma sak?!

Om man vill köpa smink från Too Faced sparar man många slantar på att beställa från utlandet. Liquif-Eye kostar här i Sverige runt 350 kr men man kan nog hitta lite billigare i vissa affärer. På Too Faceds sida betalar man 35 dollar, vilket idag motsvarar strax över 270 kr. 80 kr billigare! De har en rätt omtalad Lip Plumper som heter Lip Injection. På Pashion kostar den 190 kr, och på Bellme (räkna med en fraktkostnad om du inte beställer för mer än 500 kr) 169 kr. Från Too Faced, 143 kr. Beställer man för över 50 dollar får man gratis frakt, annars får man lägga till typ 45 kr.

Häromdagen skulle jag köpa rengöringsmedel, och valde Skona före Ajax. 25 kr istället för 40 kr. Nu kan jag inte riktigt uttala mig om Skona är likvärdigt med Ajax, jag nöjer mig med att det blir rent. Låtsas att jag går på affärn två gånger i veckan, och genom några få medvetna val sparar 50 kr totalt, skulle det på ett år handla om nästan 5000 kr!

Om jag gör så varje vecka, varje månad, i tio års tid, då har jag helt plötsligt sparat in ett års boendekostnad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skona el Ajax...läste några tester...Skonas tvättmedel låg klart över typ Via, Ariel m m kommer inte ihåg alla...jag använder Skona tvättmedel sedan nåt år och är mer än supernöjd!