lördag 24 juli 2010

Kattuppdatering

Vovven mår bättre nu! Jag åkte med henne till veterinären i torsdags och han klämde, kände, gav henne lugnande och tog provet på hennes tunga. Jag trodde först att det var något med någon tand, men det var inflammerat i tandköttet bredvid och på tungan, och efter mikroskoptittande sa han att det var något slags virus hon har fått. (Varifrån vettifan!) Enkel behandling, lite piller och smärtstillande. Jag fick ta med henne hem på en gång och börja "terapin". Jag tyckte väl att han var duktig, men med den grova brytningen fattade jag knappt vad han sa!

Dagens långa suck: FOLK!

Nu har jag två hela dagar kvar innan jag börjar jobba igen. Suck ingen. Man vänjer sig fort vid att vara ledig, och gissa om jag känner ren och skär lycka inför att börja jobba en eftermiddagsvecka!!

Inga kommentarer: