torsdag 29 juli 2010

Ingen Tarzan!

Idag är jag verkligen ingen Tarzan, som mamma skulle ha sagt. Vakna 12:30 (sovit typ 11 timmar!) och mår därefter. Fruktansvärt tung i huvudet, orkeslös, ont i halsen och allmänt opepp. Sova ut är inte riktigt min grej. Jag mår som bäst efter antingen 7 eller 9 timmars sömn. Mindre kan funka enstaka dagar men mer, det gör sällan att jag känner mig piggare dagen efter. Nu är jag lika tung i huvudet, fortfarande halskrupp, tio gånger mer opepp men med liiiiite mer ork i kroppen. Har ätit köttsoppa, en macka och druckit juice. Nu kaffe - sen jobb. Hjälp mig någon, hur ska jag orka?

Dagens I-landsproblem är att jag känner inte riktigt igen min kropp. För 9 månader sedan var jag ordentligt sjuk i två veckor (schvineflue troligtvis!), men sedan dess har jag faktiskt varit en Tarzan. Ingen feber, ingen förkylning, knappt ens ont i huvudet. Så därför känner jag nu väldigt tydligt att jag inte är som jag borde.

Men, idag är det 9½ timmars arbete, and theeeen, helg igen!

1 kommentar:

Yohanna sa...

Damnit vad läskigt det var! Kul att se, men läskigt! Inte undra på att det känns stort att vara normalbegåvad med tanke på vad vi fick in i huvudet som små :D