söndag 27 juni 2010

Planerar...

Sitter och kollar på alternativa färdvägar när jag ska åka hem på semestern. Och tro det eller ej, det absolut billigaste sättet att resa hem på är att ta tåg från Skövde till Stockholm. Flyga från Arlanda till Umeå och sedan ta bussen sista biten. Uppresan kostade strax över 700 kr för ALLT och hemresan knappt 900 kr (då är det X2000 sista biten som gäller!). Det billigaste jag nu hittade för nattåget hamnade på runt strax över 2100 kr för liggplats. Sittplats (det vägrar jag, jag har suttit min del på tåg för resten av mitt liv!) runt 1700 kr.

Här har jag levt i en dröm om att tåg är billigt och bra, medans verkligheten sprungit om mig å de grövsta. Tågförseningarna är fruktansvärda, tågen hur äckliga som helst, sängarna obekväma, plus att det tar så oändligt lång tid. På det här sättet kan jag åka snabbare, billigare och bekvämare.

Inga kommentarer: