söndag 13 juni 2010

Hemma igen!

Nu är vi hemma igen efter ytterligare ett äventyr. Jag är väldigt missnöjd med mycket, men det har ändå varit relativt bra. Det kunde varit värre om man säger så.

Orsak?! JÄVLA SKITOVÄDER VARENDA JÄVLA DAG!!!! Förra året låg festivalen en vecka tidigare, men då var det svinkallt istället. Inte så farligt mycket regn, men kallt. Det här årets Sweden Rock låg alltså en vecka senare, men inte fan hjälpte det. Sammanlagda soltimmar på dessa fyra dagar kanske totalt hamnade på 2. Max.

Jag har sett många bra band, och hunnit ta lite fina bilder. Men det blev aldrig festivalstämning när vi aldrig kunde slappna av och njuta utan att behöva planera kläder in i minsta socka. De kvällar vi satt inne på området i flera timmar skakade jag av kyla och det är ingen partyhöjare det inte.

Som i fredags, i samma sekund som Billy Idol började, öppnade himlen sig och jag smet in under ett paraply som fälldes upp precis framför mig. Igår när det var Guns Rosor (vilka är det förresten?!) blåste det halv orkan, och efter halva konserten började det duggregna. När det dessutom blåste så förbaskat mycket försvann ljudet och det lät bara konstigt. Att han (han som är sådär jättekänd för att vara svinig) dessutom var typ en timme försenad, irriterade inte bara mig utan många andra. Han blev utbuad och typ hälften av alla som stod där 23:30 gick en efter en.

Det kunde ha varit så otroligt mycket bättre, men samtidigt, det kunde ha varit så otroligt mycket värre. Jag tänker på alla stackare med tält, de som inte har några hämningar när det gäller alkoholintag, de som klädde sig lite för klent och de som åkt ända från Kiruna. Vi hade det ändå bekvämt. Men vädret ställde till med mycket för min del. Nu ska jag låta det vara osagt om jag ska åka nästa år, det hänger helt och hållet på vilka band som ska dit. Förra året var det grymt många bra band, och i år åkte jag mest bara för att.

De bästa var i alla fall Stone Sour, Billy Idol, Aerosmith, Guns Liljekonvaljer och Fates Warning. Våra grannar var också med och bidrog till att det blev lite bättre, shit vad roliga dom är. Det var riktigt roligt att se Markus med sina vänner, jag antar att han var lite mer sig själv. Sjukt rolig människa!

Nu till dagens absolut sämsta: nu ska jag åka och jobba i två fjantiga timmar för att städa det där jäkla renrummet. Seug min keuk som skåningarna säger.

Inga kommentarer: