fredag 14 maj 2010

Pular och lägger var sak på sin plats!





Inatt gjorde jag muffins som jag dekorerade nu i morses. Det är chokladmintmuffins med chokladfrosting och mintströssel. Chokladmintcupcakes med andra ord. Annars har jag hunnit möblera om lite i vardagsrummet, lägga in all tvätt (helt sjukt, vi tvättade förra helgen och NU la jag in det!), städa i garderoben lite (första bilden) och jaa.. allmänt städa och plocka.

Gårdagen kan jag beskriva med ett enda ord: fail. Inte helt och hållet, det började bra. Jag jobbade rätt länge, från kvart över sju till halv sex och när jag kom hem åt jag lite och gick sen till sängen. Stensomnade. Vaknade vid åtta då A ringde och berättade att han fått soppatorsk nånstans mellan Vänern och Vättern. Jag förstod inte så mycket utan somnade om. Tror han var hemma vid halv elva. Vi åt den försenade middagen och tittade på How I Met Your Mother. And theeeen. Han somnade jag var såklart pigg. Kollade på Bella & Tyra Show och bakade. Somnade närmare tre tror jag.

Visst, det var skönt att sova när jag var trött och jag fick lite kvalitetstid med min älskling, men ändå. Sova bort hela kvällen! Känns sådär faktiskt. Jag tycker det känns jätteonödigt att sova bort en stund på dagen också, Okej om det är en timme eller mindre, men flera timmar sådär på eftermiddagen. Jag säger som en gammal kompis sa för länge sen, varför sova när man kan vara vaken?

1 kommentar:

sändy sa...

åååå shit vad goda dom ser ut!:D
kna man få receptet, snälla snälla?? :) kram!