söndag 2 maj 2010

Min fina rosa cykel!

Jag gjorde det, köpte cykeln! Åkte till Sportex och var därifrån igen på tio minuter. I några månader nu har jag funderat på en sådan cykel, och sneglat på priserna. Ska man ha en Monark eller Crescent kostar de skjortan, de fina kostar upp emot 7000 kr. Känner inte till märket Kungs egentligen men jag tyckte priset var kanonbra med tanke på vad det var för nåt. Speciellt i jämförelse med Biltemas cyklar (som jag vart jätteinne på ett tag, mest på grund av priset). Nu känns det som att jag fick mer cykel, en helt underbar färg för ett riktigt bra pris.

Åter igen, jag har haft en helt underbar kväll. Vi har varit ute och åkt bil i solnedgången och tittat på hus och byar runt omkring Skövde. Emellanåt sticker vi iväg på sådana svängar, bara för att titta och ha nåt att göra. Nu när det börjar bli grönt överallt är det så mycket roligare, och senare i sommar blir det ännu finare. Vi såg massa söta hus och om vi tog lite av varje skulle vi ha finaste hemmet ever. Det finns en stor gård ute för försäljning nu som skulle kunna vara perfekt. Det är verkligen jättefint där men det ligger dåligt till, kostar 1,7 miljoner plus att vi inte ens ska köpa hus nu, så det blir lix inget. Men det är härligt att drömma och planera och kolla runt.

Jag tror bestämt att jag ska knoppa snart. Imorse vaknade jag 06:52 och trodde stenhårt på att jag försovit mig. Det var verkligen inte fara, men det känns nu att jag vaknat tidigt och hållt igång hela dagen. Pjo!

2 kommentarer:

sean p sa...

Jag kräver ett bildbevis!

sean p sa...

Ja när du sitter och spretar på den i gömmistövlar!