onsdag 5 maj 2010

Fredag

Varannan fredag är jag ju ledig, och fyra dagar före den dagen går jag och funderar över vad jag ska göra på min lediga fredag. Den känns inte riktigt som en lördag eller söndag helt enkelt, för det är den sista dagen av vardagarna, och då borde man egentligen jobba. Så fredagarna blir lite speciella, helst av allt vill jag då trotsa allt och bara ligga i sängen hela dagen, bara för att. Men istället brukar det ofta hända rätt mycket, får mycket gjort osv. Det är bara att inse, jag KAN inte ligga i sängen en hel dag, blir alldeles för rastlös då. Så, vad tusan ska jag göra på fredag då? Det enda jag har inbokat är mitt premiärbesök hos optikern. Måste kolla synen, det var typ hundra år sen sist och jag känner mig konstig i huvudet emellanåt. Inte huvudvärk, men typ konstig och tryckt.

Klockan halv elva på fredag ska jag vara där, tänkte lämpligast promenera in. Vet dock inte hur långvarigt mitt besök inne i stan blir, har som inga ärenden. Men då fördriver jag i alla fall tre timmar, plus att jag får över en timmes motion. Men sen dårå? Kanske storstäda och göra ett röj här hemma, för det behövs verkligen, städa inför helgen. Tvätta, putsa fönster, slänga skräp och rensa i garderoben borde jag också göra. Allt på en gång!

Inga kommentarer: