tisdag 9 mars 2010

Genomskinligt???

  • Idag tränade jag styrketräning. Det var skönt.
  • Funderar vidare på mina livsplaner. Det artar sig!
  • Appropå skitsnack! Låtsas att du sitter och pratar med en person (som du misstänker snackar skit om dig) om hur mycket du avskyr skitsnack. Om den personen då inte ens kan med att se dig i ögonen, kan det betyda på att misstankarna är rätt befogade? "Hmm, ja men det är ju så det är. Alla pratar ju om alla."
Nu råkar det vara så att det är ohyggligt mycket skitsnack på jobbet. Alla pratar om alla ungefär, och alla är lika falska mot alla. Jag försöker i största möjliga mån att hålla min irritation om folk på jobbet UTANFÖR jobbet, och då bara nämna väl valda personer om jag är riktigt förbannad, bara för att få avreagera mig. Jag tycker såhär, om man nu jobbar med många olika personer så är det så dålig stil att snacka skit om andra inför folk. Jag TROR att en persons skitsnack på jobbet om mig fått en del andra att tycka att jag inte är riktigt riktig. Nu verkar det som att detta har hänt igen, men med helt andra personer inblandade. Och kvällens händelse kändes rätt genomskinlig och bekräftar bara vad jag har trott sedan några veckor tillbaka.

Det bästa är att jag blir inte ens less, tar inte åt mig på nåt sätt. Deras förlust minst sagt.

Så nej, jag tänker inte stanna på mitt jobb för mina "fina arbetskamraters" skull. Och inte för lönen. Och inte för det otroligt stimulerande arbetet. Och definitivt inte för skitsnacket. Mök!

Inga kommentarer: